PASSION FOR OCEAN SOMMERLEIR I BERGEN 2021

Etter fulle sommerleirer og stor suksess i Oslo i 2020, utvides nå tilbudet for sommerleir til Bergen.

I uke 31 og 32 i 2021, vil vi samle 40 barn til en uke proppfull av aktivitet og kunnskapsbygging om havet. Sammen med Lei en Biolog og leirledere med ulike lidenskaper for havet, setter vi opp spennende program med blant annet marinbiologi, padling, bading, strandrydding og læren om konsekvensene av marin forsøpling.

For å være deltaker på Passion for Ocean sommerleir må man være mellom 8-14 år, og svømmedyktig. Deltakerne blir delt inn i grupper etter alder. Leiren vil være dagleir med varighet fra mandag-fredag kl.09.00- 16.00.

PÅMELDING PASSION FOR OCEAN SOMMERLEIR BERGEN

KONTAKT

For spørsmål relatert til leir i Bergen, ta kontakt med Frida på e-post frida@blaatthav.no
Mobil: 90840057

Frida Lunde Høisæther

Frida Lunde Høisæther

Prosjektleder Passion For Ocean Sommerleir Bergen

DELTAGERINFORMASJON – SOMMERLEIR BERGEN

 

Her finner du informasjon om Passion for Ocean sommerleir 2021 i Bergen. Det er Foreningen Blått Hav Norge som har ansvar for og gjennomfører leiren i Bergen, og alle spørsmål som gjelder sommerleiren i Bergen må rettes mot dem. Ytterligere nødvendig informasjon vil bli gitt på e-post til påmeldte deltakere før leirstart.

 

DATOER FOR ÅRETS SOMMERLEIRER

Leir foregår mandag til fredag, mellom 9.00 og 16.00 i følgende uker, 2021:

Uke 31 2. august – 6. august

Uke 32 9.august – 13. august

 

PRIS

2900,- NOK

 

STED

Base: Havrommet på Skur 15, Munkebryggen 1, 5011 Bergen

Aktivitet foregår forskjellige steder i Bergen og omland i løpet av uken

 

AKTIVITETER 

Vi setter sammen et spennende og variert program med blant annet marinbiologi, padling, bading, strandrydding og læren om konsekvensene av marin forsøpling.

Mer detaljert program og gruppeinformasjon vil bli sendt ut til foresatte uken før leiren starter 

 

UTSTYR OG PAKKELISTE

Vi stiller med alt utstyr som er nødvendig for å delta på aktivitetene på leiren.

Utenom dette må deltaker hver dag ha med: 

Klær etter forhold (husk at været kan endre seg:)

Ekstra skift 

Lånt flytevest (barna får utlevert en flytevest på mandag morgen. Denne tar de med seg hjem hver dag, og må huskes neste morgen)

Matpakke og drikkeflaske (vi serverer en frukt på ettermiddagen, og vil ha vann. Siste leirdag står vi for grillmat til alle)

Håndkle og badetøy

Våtsko og våtdrakt hvis man ønsker (vi ordner med våtdrakter til alle når vi skal fridykke)

Da vi noen dager benytter oss av båttransport er det fint om alt pakkes i en solid sekk med glidelås.

Vi vil selvfølgelig ha solkrem tilgjengelig på leir, men det er det fint om deltakerne husker å smøre seg før de drar hjemmefra på dager med sol.

Ved påmelding får deltakerne mulighet til å bestille en hettejakke med eget camp design. Denne ønsker både vi og planeten at deltakere skal bruke så lenge som mulig, og den vil derfor ikke endre design fra år til år eller ha noe årstall trykket på seg. Så om du har kjøpt hettejakke på tidligere camp, (og den fortsatt passer) er den like aktuell i år.

 

HENTING OG LEVERING 

Vi har base på Havrommet på Skur 15, og deltakere leveres og hentes på parkeringen like utenfor. 

Husk å melde fra til leirledere når deltakere hentes, så vi kan registrere at de er hentet.

Hvis deltaker tar seg hjem fra leiren på egen hånd ved slutten av dagen skal dette meldes fra om på mail i forkant av leir, eller på telefon under leir.

 

GRUPPEINDELING 

Barna blir delt inn i grupper etter alder. Hver gruppe består av rundt 10 barn. For sosialisering ser vi det hensiktsmessig med et minimum av gruppeønsker. Men om det er et sterkt ønske er det mulig å indikere dette i påmeldingsskjemaet, ved å oppgi fullt navn på andre deltakere.

 

COVID-19/KORONAVIRUS HENSYN

Vi holder oss oppdaterte på korona situasjonen og gjennomfører leir i henhold til regler og anbefalinger som gjelder til enhver tid. Antibac vil være tilgjengelig på leir og leirledere kommer til å oppfordre bruk av denne, spesielt i sammenheng med måltider.

 

Hvis deltaker har noe form for symptomer som kan knyttes til Covid19, skal barnet ikke møte opp til leir før man eventuelt kan vise til negativ prøve.

 

Sykdom, eller andre hendelser som forhindrer deltaker å delta på leir gir ikke rett til refusjon utover de ordningene som er beskrevet i våre “Vilkår og betingelser”. Foresatte plikter å se til at deltaker er dekket av gyldig forsikring som sikrer refusjon ved for eksempel sykdom eller annen grunn til forhindret deltakelse.

 

BILDER OG VIDEO

Vi filmer og tar bilder under leirukene for å dokumentere alt det morsomme vi driver med på leir. Et utvalg vil kunne bli lagt ut på nettsider og SOME kanaler tilknyttet oss og våre partnere. Dersom man ønsker å reservere enkeltdeltakere mot at det skal tas film og bilder må dette meldes fra om på e-post i forkant av leir til frida@blaatthav.no

 

SIKKERHET

Bading og aktivitet nær vann skjer alltid under oppsyn av en eller flere leirledere. Deltakere vil ved leirstart bli informert om at all annen ferdsel rundt vannet som ikke er under oppsyn (frilek etc) krever at deltakerne alltid er minimum 2 sammen, og bruker flytevest til tross for gode svømmeferdigheter. 

 

AVBESTILLING OG REFUSJON (VILKÅR OG BETINGELSER)

For å lese vilkår og betingelser for bestilling, betaling, avbestilling, refusjon mm., se HER

 

KONTAKT OSS

Henvendelser og spørsmål om Passion for Ocean sommerleir i Bergen 2021 rettes til Frida på tlf +47 90 84 00 57, eller e-post: frida@blaatthav.no

Vi gleder oss stort til årets sommerleirer sammen med en stor gjeng av fremtidens “havambassadører”!