PASSION FOR OCEAN SOMMERLEIR BERGEN 2022
Bli med å utforske og oppleve havet på Passion For Ocean-sommerleiren 2022.
For barn mellom 8-12 år. Uke 26, 27, 31 og 32 i Bergen. Bla videre for å vite mer.
Passion For Ocean Sommerleir i Bergen 2022
For andre gang arrangeres det Passion For Ocean sommerleir i Bergen i juni og august 2022. Påmelding til uke 26, 27, 31 og 32 er nå åpen! Sommerleiren passer for alle barn som er glad i aktivitet utendørs og i vann, samt de som liker å lære nye ting og er nysgjerrige på havet.
Vi tilbyr en uke proppfull av aktivitet og kunnskapsbygging om havet. Sammen med engasjerte og dyktige formidlere og leirledere med ulike lidenskaper for havet, setter vi opp spennende program med blant annet marinbiologi, padling, bading, dykking, strandrydding og læren om konsekvensene av marin forsøpling.
For å være deltaker på Passion for Ocean sommerleir må man være mellom 8-12 år, og svømmedyktig/trygg i vann. Deltakerne blir delt inn i grupper etter alder. Leiren vil være dagleir med varighet fra mandag-fredag kl.09.00- 16.00.

PÅMELDING HER
Kontaktperson

Frida Lunde Høisæther
Leiransvarlig Bergen
DELTAGERINFORMASJON – SOMMERLEIR BERGEN
Her finner du viktig informasjon om Passion For Ocean Sommerleir 2022 i Bergen.
Foreningen Blått Hav Norge har ansvar for leiren i Bergen, og alle spørsmål som gjelder sommerleiren i Bergen må rettes mot oss. Ytterligere nødvendig informasjon vil bli gitt på e-post til påmeldte deltakere en uke før leirstart.
DATOER OG OPPMØTE
Leir foregår mandag til fredag, mellom 9.00 og 16.00 i følgende uker, 2022:
Uke 26 27. juni – 1. juli
Uke 27 4. juli – 8. juli
Uke 31 1. august – 5. august
Uke 32 8.august – 12. august
PRIS
3000,- NOK
STED
Base: Havrommet på Skur 15, Munkebryggen 1, 5011 Bergen
Aktivitet foregår forskjellige steder i Bergen og omland i løpet av uken
AKTIVITETER
Vi setter sammen et spennende og variert program med blant annet marinbiologi, fridykking, padling, bading, strandrydding og læren om konsekvensene av marin forsøpling.
Mer detaljert program og gruppeinformasjon vil bli sendt ut til foresatte uken før leiren starter.
PRAKTISK INFORMASJON
UTSTYR OG PAKKELISTE
Vi stiller med alt utstyr som er nødvendig for å delta på aktivitetene på leiren.
Utenom dette må deltaker hver dag ha med:
- Klær etter forhold (husk at været kan endre seg:)
- Ekstra skift
- Lånt flytevest (barna får utlevert en flytevest på mandag morgen. Denne tar de med seg hjem hver dag, og må huskes neste morgen)
- Matpakke og drikkeflaske (vi serverer en frukt på ettermiddagen, og vil ha vann. Siste leirdag står vi for grillmat til alle)
- Håndkle og badetøy
- Våtsko og våtdrakt hvis man ønsker (vi ordner med våtdrakter til alle når vi skal fridykke)
- Da vi noen dager benytter oss av båttransport er det fint om alt pakkes i en solid sekk med glidelås.
Vi vil selvfølgelig ha solkrem tilgjengelig på leir, men det er det fint om deltakerne husker å smøre seg før de drar hjemmefra på dager med sol.
Ved påmelding får deltakerne mulighet til å bestille en hettejakke med eget camp design. Denne ønsker både vi og planeten at deltakere skal bruke så lenge som mulig, og den vil derfor ikke endre design fra år til år eller ha noe årstall trykket på seg. Så om du har kjøpt hettejakke på tidligere camp, (og den fortsatt passer) er den like aktuell i år.
HENTING OG LEVERING
Vi har base på Havrommet på Skur 15, og deltakere leveres og hentes på parkeringen like utenfor. NB! Det er lov å stoppe, men ikke lov å stå parkert på uoppmerkede plasser.
Husk å melde fra til leirledere når deltakere hentes, så vi kan registrere at de er hentet.
Hvis deltaker tar seg hjem fra leiren på egen hånd ved slutten av dagen skal dette meldes fra om på mail i forkant av leir, eller på telefon under leir.
GRUPPEINNDELING
Barna blir delt inn i grupper etter alder. Hver gruppe består av rundt 10 barn. For sosialisering ser vi det hensiktsmessig med et minimum av gruppeønsker. Men om det er et sterkt ønske er det mulig å indikere dette i påmeldingsskjemaet, ved å oppgi fullt navn på andre deltakere.
COVID-19/KORONAVIRUS HENSYN
Vi holder oss oppdaterte på korona situasjonen og gjennomfører leir i henhold til regler og anbefalinger som gjelder til enhver tid.
Hvis deltaker har noe form for symptomer som kan knyttes til Covid19, skal de gjeldende nasjonale regler for smittevern og isolasjon følges.
Sykdom, eller andre hendelser som forhindrer deltaker å delta på leir gir ikke rett til refusjon utover de ordningene som er beskrevet i våre “Vilkår og betingelser”. Foresatte plikter å se til at deltaker er dekket av gyldig forsikring som sikrer refusjon ved for eksempel sykdom eller annen grunn til forhindret deltakelse.
BILDER OG VIDEO
Vi filmer og tar bilder under leirukene for å dokumentere alt det morsomme vi driver med på leir. Et utvalg vil kunne bli lagt ut på nettsider og SOME kanaler tilknyttet oss og våre partnere. Dersom man ønsker å reservere enkeltdeltakere mot at det skal tas film og bilder må dette meldes fra om på e-post i forkant av leir til frida@blaatthav.no.
SIKKERHET
Bading og aktivitet nær vann skjer alltid under oppsyn av en eller flere leirledere. Deltakere vil ved leirstart bli informert om at all annen ferdsel rundt vannet som ikke er under oppsyn (frilek etc) krever at deltakerne alltid er minimum 2 sammen, og bruker flytevest til tross for gode svømmeferdigheter.
Leirledere er til enhver tid oppdatert på den gjeldende beredskapsplanen. Den kan lastes ned her Sikkerhet- og beredskapsplan, PFO Sommerleir Bergen
AVBESTILLING OG REFUSJON (VILKÅR OG BETINGELSER)
For å lese vilkår og betingelser for bestilling, betaling, avbestilling, refusjon mm., se HER
VILKÅR OG BETINGELSER
AVBESTILLING OG REFUSJON (VILKÅR OG BETINGELSER)
For å lese vilkår og betingelser for bestilling, betaling, avbestilling, refusjon mm., se https://www.passionforocean.no/bestillingsvilkar
KONTAKTINFORMASJON
KONTAKT OSS
Henvendelser og spørsmål om Passion for Ocean Sommerleir i Bergen rettes til Frida på tlf +47 90 84 00 57, eller e-post: frida@blaatthav.no
Vi gleder oss til årets sommerleirer sammen med fremtidens “havambassadører”!




